Ostatní medicínská témata:

hledat uLékaře.cz
 
 

Novinky


Jak přirozeně zvýšit hladinu růstového hormonu v těle?

Jak přirozeně zvýšit hladinu růstového hormonu v těle?

Pokud trpíte onemocněním, v jehož důsledku máte růstového hormonu výrazný nedostatek, je nutná spolupráce s lékařem. Nicméně každý může vyzkoušet některý z tipů, který mu pomůže přirozeně zvýšit množství této látky v těle. Všechny uvedené tipy vycházejí z vědeckých studií a klinických sledování.

Zbavte se tuku

Tělesný tuk s růstovým hormonem úzce souvisí. Vyšší množství tělesného tuku, obzvlášť v oblasti břicha, zvyšuje pravděpodobnost snížené produkce růstového hormonu. Kromě toho souvisí tzv. abdominální obezita s řadou dalších onemocnění. Proto pokud se nadměrného tuku zbavíte, svému zdraví jednoznačně prospějete.

Přerušovaně hladovte

Studie potvrdily, že hladovění po dobu dvou až tří dnů může hladinu růstového hormonu v těle dokonce ztrojnásobit. Pro běžný život je ale praktičtější takzvané přerušované hladovění. Spočívá v tom, že během dne jíte osm hodin a dalších šestnáct pak hladovíte. Možné je také na dobu dvou po sobě jdoucích dnů v týdnu omezit energetický příjem na pouhých 500−600 kalorií.

Omezte cukr

Cukr způsobuje vyplavování inzulinu z těla. Jeho zvýšená hladina proto může tlumit produkci růstového hormonu. Cukru se úplně nevzdávejte, jedná se o rychlý zdroj energie, ale udržujte jeho příjem v rozumné míře.

Nepřejídejte se před spaním

Tělo zejména v noci přirozeně uvolňuje větší množství růstového hormonu. Z těchto důvodů se předpokládá, že vynechání jídla 2−3 hodiny před usnutím předchází snížení produkce růstového hormonu v důsledku inzulinu vyplaveného po jídle (a to nejen sladkém).

Intenzivně cvičte

Cvičení je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak rychle zvýšit hladinu růstového hormonu. Jeho nejvyšší nárůst vyvolávají velmi intenzivní aktivity. Do nich se však pouštějte, pouze pokud vám to umožní vaše zdraví a fyzická kondice.

Upravte svůj spánkový režim

Tělo produkuje růstový hormon zejména během spánku. Nárazové uvolnění hormonu je nejintenzivnější kolem 23. hodiny a pak zhruba ve 2 hodiny ráno. Krátký a nekvalitní spánek může tedy tyto koncentrační vrcholy negativně ovlivnit.

 

(mir)

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/11-ways-to-increase-hgh#section11



Archiv starších novinek

 
Poradna lékaře

Pokud máte otázky týkající se endokrinního systému, můžete vstoupit do virtuálního kontaktu s lékařem v některé z našich tématicky zaměřených poraden.

Vstupte do poradny

Centra

Hledáte pomoc? Podívejte se, kde ji najdete:

 
Anketa Ovlivňuje kouření negativně zdraví člověka? Ano, každého člověka.
 
[3008] Ano, ale jen u někoho.
 
[1147] Záleží na počtu vykouřených cigaret..
 
[1284] Ne.
 
[1228]
Starší ankety